Aktualności rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Rusza Antykryzysowa Akademia Fundraisingu

Już za kilka dni rusza cykl szkoleń, dzięki którym rozwiniesz swoje kompetencje z zakresu pozyskiwania funduszy. Zapraszamy na Antykryzysową Akademię Fundraisingu.

Cykl szkoleń poprowadzą eksperci Centrum Obywatelskiego - ul.Reymonta 20.

Pamiętaj. Zapisujesz się na cały cykl, zobowiązując się wziąć udział w każdym szkoleniu. Aby zgłosić swój udział w Akademii, wypełnij formularz dostępny tutaj


 

 

Pierwsze szkolenie już w poniedziałek 01.03.2021. Szkolenia rozpoczynamy o 17.00

HARMONOGRAM AKADEMII:

NGO w trybie pracy zdalnej, czyli wypracuj dobre nawyki dla siebie i swojej organizacji!

Kiedy: 1 marca, godz. 17:00 (poniedziałek)

Ekspert: Ewa Krupnik

KAF

Mija rok zmiany naszej codzienności i wpływu pandemii na nas wszystkich. Nieważne w jakim sektorze pracujesz, czy masz umowę o pracę czy zlecenie. Większość z nas przeszła w tryb pracy zdalnej. Na początku trzeba było ogarnąć, później niby stabilizacja ale koniec końców organizacje potrzebują docierać bezpośrednio do odbiorców - nie tylko online. Pomieszało się mocno - praca, kontakt z rodziną, kontakt z pracą. Nasze życie straciło swój rytm, bo przecież każdy z nas miał jakieś rytuały, nawyki. Trudniej odmówić, że czegoś nie zrobimy bo przecież pracujemy zdalnie. Wyzwaniem staje się asertywna postawa, brak poczucia winy i motywacja siebie i innych. Z dnia na dzień pojawia się wiele pytań:

  • Jak wyglądają nasze relacje?
  • Jak działamy w czasie zdalnym?
  • Jak być asertywnym w obecnym czasie?
  • Jak motywować innych lub siebie? 
  • Jak zadbać o work life balance w trakcie pracy zdalnej?

Webinarium potrwa 2 godziny, podczas niego poznasz m.in.:

  • analizę relacji życiowych i zawodowych;
  • sposoby na asertywne podejście w pracy;
  • plan na oddzielenie pracy od życia codziennego;
  • narzędzia do motywacji i zaangażowania współpracowników.

Narzędzia są wtórne! Jak zorganizować pracę zdalną
w organizacji na przykładzie narzędzi Google dla Nonprofit.

Kiedy: 3 marca, godz. 17:00 (środa)

Ekspert: Marek Zywert

KAF

"Praca zdalna". To chyba najpopularniejsze sformułowanie 2020, które w tym roku raczej nie odda palmy pierwszeństwa.

Sposobów, możliwości i porad jest tysiące, ale co wybrać i jak zorganizować pracę zdalną w organizacji?

Marek Zywert, współzałożyciel serwisu fanimani.pl, od 10 lat pracuje zdalnie. Zespół FaniMani od ponad 3 lat rozsiany jest po Polsce i Europie. 

Tworzenie nowych narzędzi fundraisingowych dla NGO, które rozwija Fundacja FaniMani nie byłoby możliwe bez dokumentów Google i… dobrej organizacji pracy.

Podczas szkolenia:

  • poznasz zasady, które warto wdrożyć w pracy zdalnej,
  • usłyszysz o metodach, które wpływają na efektywność osobistą i zespołu,
  • zobaczysz przykład - jak zorganizować pracę korzystając z aplikacji Google (kalendarz, dokumenty, arkusze),
  • i trochę na przekór - dowiesz się dlaczego narzędzia są wtórne, a kluczem jest…

Zarządzanie sobą w czasie.

Kiedy: 8 oraz 10 marca, godz. 17:00 (poniedziałek i środa)

Ekspert: Aleksandra Goc

KAF

Dzień I

Czym jest czas?

Jakie są niebezpieczeństwa w zarządzaniu czasem?

Metody i techniki zarządzania w czasie.

Dzień II

Życie zespołów w pandemii.

Co to są zespoły rozproszone i ich specyfika.

Jak zarządzać zespołem w dobie pandemii.


Tarcza Antykryzysowa dla NGO. Aspekty prawne

Kiedy: 15 marca, godz. 17:00 (poniedziałek)

Ekspert: adw. Łukasz Chmielarczyk

KAF

Szkolenie zakłada omówienie odpowiedzialności osób wchodzących w skład organów organizacji pozarządowych, z podziałem na stowarzyszenia oraz fundacje, w tym:

  • Odpowiedzialność wewnętrzną;
  • Odpowiedzialność cywilnoprawną;
  • Odpowiedzialność karną oraz karno-skarbową;
  • Odpowiedzialność i obowiązki w stanie epidemii;
  • Panel Q&A

Szkolenie kierowane jest zarówno do osób, które rozpoczynają lub dopiero planują rozpoczęcie działalności w ramach NGO, tak by pozwolić zaplanować właściwe działania i przygotowania do właściwego i świadomego pełnienia swej roli, jak również do osób, które funkcjonują już od dawna w organizacjach pozarządowych, jako przypomnienie bądź usystematyzowanie wiedzy.

Szkolenie zaplanowano w formule dyskusji, wraz z przywołaniem właściwych przepisów i przykładów, niemniej w zależności od poziomu aktywności uczestników możliwe jest również omówienie tematu na przypadkach przywołanych przez samych uczestników.

Zachęcamy do wcześniejszego kierowania pytań do mecenasa – do 10 marca na adres centrum@krafos.pl.


Jak pozyskiwać środki na projekty społeczne?

Kiedy: 17 marca, godz. 17:00 (środa)

Ekspert: Anna Styszko

KAF

Moduł 1: Finansowanie organizacji pozarządowych – przegląd dostępnych źródeł.

Metody finansowania działań organizacji.

  • Omówienie wybranych źródeł, m.in. darowizny i darczyńcy, sponsoring, 1%.
  • Działalność gospodarcza, działalność statutowa odpłatna.
  • Potrzeba dywersyfikacji źródeł finansowania

Moduł 2: Mapa źródeł finansowania organizacji pozarządowych.

  • Przegląd wybranych konkursów grantowych, do których mogą aplikować organizacje pozarządowe: m.in. zasady aplikowania, zakres i typy działań oraz grupy docelowe.

Cel szkolenia: zapoznanie uczestników i uczestniczki spotkania ze specyfiką finansowania inicjatyw społecznych, przegląd obecnie dostępnych źródeł finansowania organizacji pozarządowych, ze szczególnym uwzględnieniem grantów nie wymagających dużego wkładu własnego oraz skierowanych do mniejszych organizacji.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Zwiększenie wiedzy z zakresu specyfiki finansowania działalności organizacji pozarządowych.

Poznanie zasad i kryteriów aplikowania o różne granty i konkursy.

Zapoznanie się z listą konkursów grantowych na rok 2021.


Fundraising po ludzku

Kiedy: 22 marca, godz. 17:00 (poniedziałek)

Ekspert: Marcin Choiński

KAF

Na szkoleniu przeanalizujemy podstawowe narzędzia, z których powinien korzystać Fundraiser w organizacji. Zastanowimy się, kiedy decydować się na pracę z każdym z nich i czy to dobry pomysł, aby w jednej chwili rozpoczynać pracę z kilkoma narzędziami naraz. 

Zastanowimy się m.in. nad użytecznością:

  • informacji prasowej i współpracy z dziennikarzami;
  • newslettera i storytellingu;
  • platform crowfundingowych;
  • nawiązywania współpracy z firmami;
  • aplikacji pozwalających budować społeczność, która wspiera nasze cele.

 

pokaż metkę
Autor: Centrum Obywatelskie - ul.Reymonta 20
Osoba publikująca: Piotr Gajda
Podmiot publikujący: Centrum Obywatelskie
Data publikacji: 2021-02-24
Data aktualizacji: 2021-02-26
Powrót

Zobacz także

Znajdź