Coaching dla NGO - spotkania z ekspertem
Centrum Obywatelskie – ul. Reymonta 20 zachęca do udziału w coachingach z naszym ekspertem. Spotkania prowadzone w ramach naszej oferty są bezpłatne, konieczne jest jednak wcześniejsze umówienie tematu oraz terminu.
Chętnych zapraszamy do kontaktu telefonicznego w godzinach pracy Centrum w celu omówienia szczegółów:
tel: 669-528-381
Czym jest coaching?
Coaching jest interaktywnym procesem, mającym na celu wspomaganie organizacji i jednostek w planowaniu oraz realizacji procesów rozwojowych, mających na celu zwiększenie efektywności działań.
Współpraca z coachem koncentruje się na osiąganiu strategicznych i taktycznych celów, poszukiwaniu optymalnych rozwiązań problemów, z jakimi boryka się organizacja lub grupa, podejmowaniu decyzji, zwłaszcza tych trudnych, oraz doskonaleniu pełnego spektrum umiejętności.
Jakie korzyści daje praca z coachem?
Coach ma za zadanie wzmocnić organizację, z którą współpracuje. Wspomaga w samodzielnym planowaniu, realizacji planów oraz wprowadzaniu zmian. W trakcie pracy z organizacją lub grupą, coach wykorzystuje ich potencjał, zasoby, wiedzę i umiejętności, zachęcając do pełnego wykorzystania tych czynników w celu osiągnięcia zamierzonych celów.
Udział w procesie coachingowym jest dobrowolny, a coach nigdy nie przyjmuje dominującej roli - zawsze podąża za klientem, pomagając mu uczyć się, ale nie instruując. Coach stymuluje myślenie i kreatywność, całkowicie akceptując pomysły i decyzje organizacji lub grupy, z którą współpracuje. Pomaga on wykorzystać posiadane już wiedzę, umiejętności oraz motywację, towarzysząc organizacji w usprawnianiu działania w określonym obszarze.
Coach skupia się na teraźniejszości, jednocześnie dbając o przyszłość i czerpiąc z przeszłości doświadczenie i wiedzę.
Tematy, które mogą być poruszone podczas współpracy z coachem, obejmują:
- Rola osoby pełniącej funkcję lidera grupy,
- Pomoc w tworzeniu misji, wizji i celów organizacji,
- Zarządzanie zespołem i projektem w oparciu o misję, wizję oraz strategię rozwoju organizacji,
- Budowanie planów strategicznych i taktycznych,
- Kształtowanie wizerunku organizacji,
- Wykorzystanie indywidualnych talentów oraz talentów zespołu,
- Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych,
- Rozwijanie umiejętności przywódczych.